Prvi zrakoplov u Puli uzletio je davne 1911., 29. srpnja, s travnate staze u Valturi koju su počeli graditi austrougarski vojnici. Bili su to pokusni aerodrom i pokusna mornarička zrakoplovna postrojba. Civilni letovi na istarskom području počeli su 1924. zahvaljujući austrijskom industrijalcu Paulu Kupelwieseru koji je tako nastojao obogatiti turističku ponudu za posjetitelje Brijuna. Travnata se staza sve do Drugoga svjetskog rata rabila za prisilno slijetanje i u sportske svrhe. Nakon toga upotrebljavala se za civilni promet ljeti i sportske svrhe, a od 1952. i za vojno letenje. U jesen 1954., nakon što je dovršena gradnja betonske staze za slijetanje duge 2350 m i široke 45 m i staze za vožnju duge 2350 m JNA je aktivirala aerodrom za potrebe Ratnog zrakoplovstva. deja o uporabi dotadašnjega vojnog aerodroma u civilne svrhe pojavljuje se 1965. JNA, Aerodrom Ljubljana i Skupština općine Pula postižu sporazum o tome, no ideja je ostvarena tek tek dvije godine poslije pa je današnja Zračna luka Pula, a tada Aerodrom Ljubljana – Pula, počela raditi 1. svibnja 1967.
Opširnije piše Aerosvijet ...
Nema komentara:
Objavi komentar