foto: Dubrovnik.net |
Safety Pilot osoba je odgovorna za uspostavu SAFETY sustava u aviokompaniji. Riječ je o osobi koju izravno imenuje predsjednik Uprave i koja uživa njegovo puno povjerenje, s obzirom na to da je krajnja odgovornost za SAFETY na Acountable Manageru (predsjedniku Uprave). Temelj svakog SAFETY sustava je uspostava baze podataka, odnosno izvještaja koje pišu piloti i ostali djelatnici aviokompanije, zatim analiza tih podataka te praćenje i skupljanje iskustava od drugih avioprijevoznika – na početku razgovora pojašnjava svoju poziciju Marko Vidan, safety pilot Croatia Airlines-a. Razgovaramo o slijetanju i specifičnostima dubrovačke zračne luke kada puše bura, o edukaciji pilota Croatia Airlines-a. Proizvođač zrakoplova ne postavlja limite, nego daje takozvanu maksimalnu demonstriranu jačinu bočnog vjetra na koju su testni piloti proizvođača zrakoplova sletjeli na pojedinom tipu zrakoplova. Za zrakoplove Airbus 319/320 maksimalna demonstrirana jačina bočnog vjetra iznosi 38 kts, što ne znači da taj tip zrakoplova ne smije letjeti iznad te granice, nego da proizvođač zrakoplova ne preporučuje takvo letenje.
Nadalje, u Croatia Airlinesu osnovni kompanijski limit jačine bočnog vjetra iznosi 35 kts (a ne 30 kts, kako navodi g. Peović), no za neke zračne luke taj je limit manji. Za ZL Dubrovnik limit bočnog vjetra smanjen je na 30 kts u slučaju da je staza suha, te na 25 kts kada je staza mokra.
Opširnije piše Dubrovnik.net ...
Nema komentara:
Objavi komentar