Za četiri i pol mjeseca, najkasnije do 11. travnja 2013. godine, konzorcij ZAIC trebao bi početi graditi novi zagrebački aerodrom i završiti ga u roku od 1095 dana. Do početka gradnje ostalo je jako malo vremena, a za projekt još nije zatvorena financijska konstrukcija, nije otkupljeno sve zemljište, nema građevinske dozvole, vojne instalacije nisu izmještene. Te činjenice otvaraju spekulacije da Aéroports de Paris i Bouygues Batiment International, koji čine konzorcije ZAIC, zapravo polako odustaju od cijelog projekta, a Zagreb na dulje vrijeme ostaje bez modernog aerodroma. Šest mjeseci nakon potpisivanja ugovora ZAIC je iskoristio klauzulu iz ugovora da se rok za zatvaranje financijske konstrukcije može produljiti za još pola godine. U stručnim se krugovima počelo sve glasnije nagađati da Francuzi zapravo ne mogu skupiti novac. Plan ZAIC-a bio je da prikupi 100 milijuna eura u gotovini, a preostalih 126 za gradnju zgrade iz kredita. Kako bi prikupio tih 100 milijuna, ZAIC pronalazi partnere koji bi postali suvlasnici koncesije, a zauzvrat bi donjeli svjež novac. Na popisu mogućih partnera su hrvatske tvrtke Viadukt i Croatia osiguranje, turski operator zračnih luka TAV Airports Holding, IFC (Grupa Svjetska banka), jedan francuski infrastrukturni fond te još neimenovani ulagač s Bliskog istoka.
Opširnije piše Jutarnji list ...
Nema komentara:
Objavi komentar