2009 godina će financijski završiti s gubitkom. Nećemo špekulirati o visini gubitka do službenog priopćenja u ožujku, pa bih se htio osvrnuti što očekivati od 2010 godine. Jednom zrakoplovu Airbus A320 u floti ove godine završava najam tako da je očekivan njegov odlazak već u prvom tromjesečju. Ali već krajem zime ili početkom proljeća je očekivan dolazak dvaju novih zrakoplova Bombardier Q400, tako da će ove godine doći bitno ranije nego prošle godine i neće biti potrebno kratkoročno iznamljivati zrakoplove od drugih zrakoplovnih prijevoznika za početak ljetne sezone.
U ljetnu sezonu Croatia Airlines je planirala ulazak sa značajnim izmjenana u redu letenja nego što je to proteklih godina bilo u običaju. U medjunarodnom rezervacijskom sustavu Amadeus već je upisano ovo odredište Atena iz Zagreba, 3 puta tjedno (-2-4--7) od 29. travnja, zrakoplovom Airbus A319. U Amadesu se je na kraće vrijeme pojavilo i drugo novo odredište kojim je Beograd iz Zagreba, 4 puta tjedno (-2-4-67) od 1. svibnja, zrakoplovom Bombardier Q400, ali nedugo nakon njegovog uvodjenja u rezevacijski sustav linija je nestala iz prodaje, tako da je uvodjenje nove linije prema Beogradu upitno.
Najveće promjene su vidljive u prvom redu radi planiranog jednog zrakoplova Airbus A320 manje i 2 nova zrakoplova Bombardier Q400 tako da se na brojnim linijama povećavaju brojevi tjednih frekvencija koje će obavljati zrakoplovi s manjim kapacitetom. To bi trebalo donijeti u prvom redu bolje rezultate u inače dugoročno lošim brojkama u popunjenosti zrakoplova Croatia Airlinesa proteklih godina. Najveće povećanje broja tjednih frekvencija planirano je prema Rimu a to uvodjenjem nova 3 leta tjedno (-2-4--7) koji će letjeti izmedju Zagreba i Rima bez medjuslijetanja u Splitu ili Dubrovniku. Ukupno iz svih hrvatskih odredišta zajedno Croatia Airlines će imati 13 slijetanja u Rimu umjesto dosadašnjih 7. Povećanje frekvencija se odnosi pored linija za Rim i na linije iz Dubrovnika prema Zürichu, iz Splita prema Münchenu, Beču i Zürichu, te iz Zagreba za Brisel, Prištinu i Skopje. Ukinute su linije izmedju Pule i Pariza te izmedju Zagreba i Osijeka. Planirana je i nova code-share suradnja s budućim članom Star Alliance-a grčkim Aegean Airlines-om.
Na drugu stranu iznimno povećanje letova niskotarifne konkurencije za Hrvatsku prema dosadašnjim najavama za ljeto 2010 znatno ozbiljnije ulaze u direktnu konkurenciju s linijama Croatia Airlines-a. U tome je na prvom mjestu Easyjet koji uvodi čak 6 novih linija koje su u izravnoj konkurenciji na letovima prema Splitu i Dubrovniku, ali i Norwegian Air Shuttle koji uvodi novu liniju izmedju Zagreba i Kopenhagena čim postaje druga izravna niskotarifna konkurencija na linijama prema Zagrebu.
Nema komentara:
Objavi komentar